למה לחיות בספק כשאפשר לגלות את האמת

חוקר פרטי מעקבים

משרדנו מפעיל צוותי מעקב בכל הארץ, בשטחי הרשות הפלשתינאית ובמקומות שונים בעולם. צוותי המעקב מותאמים לסביבת המחייה של האובייקט, על מנת למנוע חשיפה. המעקבים מתבצעים לאחר חקירות רקע, שתפקידן לזרז ולייעל ביצוע המעקב ובכך לחסוך זמן וכסף למזמין המעקב. ברשותנו ציוד מעקב מתקדם, רכבים מרושתים וצוותי מעקב.

מעקבים - הכלי החזק ביותר של החוקר הפרטי

בעידן טכנולוגי שבו סודותיו הכמוסים של אדם נמצאים תחת מסך מגע, ישנו כלי אחד המשמש חוקרים פרטיים מיום היווסדו של המקצוע והינו עדיין הכלי החזק ביותר באמתחתו של החוקר הפרטי, מעקבים, מעקב דיסקרטי שמבוצע היטב יכול לשפוך אור גם אל מול אלופי ההכחשות.
"תמונה שווה 1000 מילים" אבל הקלטת וידאו שהוקלטה על ידי חוקר פרטי שווה לעיתים יותר מזהב.
לאחר 30 שנות ניסיון כספקים של שירותי חקירות עבור חברות הביטוח בישראל צברנו ניסיון רב בביצוע מעקבים וכיום במשרדנו מועסקים עשרות חוקרים פרטיים אשר התמחו ספציפית במעקבים ותצפיות.

מעקבים - למי זה מתאים?

בין אם אתם לקוחות פרטיים או עסקיים מטרת העל שלנו כמשרד חקירות הינה לספק לכם את המידע המדויק ביותר, אלפי תיקים שחקרנו הוכרעו בעזרת צילומי וידאו שלא השאירו מקום לספק בבתי המשפט.
ביצוע מעקבים מתאים במקרים הנ"ל:

מעקבים בחקירות אישות – כאשר לקוח חושד בבן זוג בבגידה, מעקב עוזר באיסוף ראיות כדי לאשר או להפריך חשדות בדיסקרטיות. התבוננות בהתנהגויות, מיקומים ואינטראקציות יכולה לספק תובנות חשובות.

מעקבים בחקירות גירושין – כחלק מביצוע חקירות כלכליות נשתמש במעקבים בכדי לחשוף נכסים ורכוש.

חקירות משמורת ילדים – בקרבות משמורת, מעקב יכול לעזור להעריך את התנהגותו והתאמתו של ההורים למשמורת על ידי תיעוד פעולותיו ואינטראקציותיו עם הילד.

מקרי מעקב או הטרדה – מעקב יכול לעזור לקורבנות של מעקב או הטרדה לאסוף ראיות למעשיו של מבצעם, שיכולות להיות חיוניות להשגת הגנה משפטית.

חקירות ארגוניות – במקרים של התנהגות בלתי הולמת של עובדים, ריגול תאגידי או חשד לפעילויות הונאה, מעקב יכול לעזור לעקוב אחר פעולות ואינטראקציות שעלולות לפגוע באינטרסים של החברה.

בדיקות רקע – מעקב יכול להשלים את בדיקות הרקע המסורתיות על ידי מתן מידע בזמן אמת על הפעילויות והקשרים הנוכחים של אדם.

מקרים משפטיים – עורכי דין עשויים לשכור חוקרים פרטיים כדי לאסוף ראיות באמצעות מעקב עבור מקרים כגון תביעות בגין פציעה, סכסוכי רכוש או גניבת קניין רוחני.

בדיקת נאותות (Due Diligence) – בעת כניסה לשותפויות עסקיות או השקעות, מעקב יכול לעזור לאמת את הלגיטימיות של אנשים או חברות המעורבות.

חקירות הונאות ביטוח – מעקבים משמשים לעתים קרובות כדי לאמת את הלגיטימיות של תביעות ביטוח, כגון תביעות אובדן כושר עבודה, על ידי התבוננות בפעילויות והתנהגויות של התובעים.

תביעות על נזקי גוף – ניתן להשתמש במעקב כדי להעריך את תקפותן של תביעות על נזקי גוף על ידי מעקב אחר הפעילויות היומיומיות של התובע והמגבלות הפיזיות.

ישנם מקרים נוספים בהם מעקבים יכולים להיות שימושים, לא בטוחים אם המקרה שלכם מתאים? צרו איתנו קשר לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות

חוקיות מעקבים

סוגיית החוקיות מתחלקת לכמה חלקים

היכן ניתן לעקוב/לתעד – המעקב עצמו יכול להתנהל רק ברשות הרבים, ז"א כל מקום אשר אדם אינו נמצא תחת הגדרת רשות היחיד (בביתו ובמכוניתו למשל), יש לציין שהגדרת רשות הרבים ורשות היחיד הינה ברורה לגמרי בחוק, למשל אדם אשר נסע להתבודד ביער עם המאהבת עשה כך תחת ההנחה שהוא יהיה במקום פרטי ולכן חוק הגנת הפרטיות מגן עליו.

מי יכול לבצע מעקבים – אדם פרטי אינו רשאי לבצע מעקב אחר אדם אחר מכיוון שאקט זה ייחשב כהטרדה (חוק הגנת הפרטיות התשמ"א-1981), לעומת זאת חוקר פרטי יכול לבצע מעקבים, כאמור תחת מגבלות החוק (חוק חוקרים פרטיים ושירותי שמירה, תשל"ב-1972), לכן כאשר מסתכלים הן על הסיכון האישי במעבר על החוק והן על כך שראיות שהושגו באופן לא חוקי אינן קבילות בבית המשפט. תמיד נמליץ להשאיר את עבודת הבילוש לחוקרים פרטיים אשר הינם הגורם המאומן והמוסמך לביצוע מעקבים.

מקרים חריגים – במידה ואובייקט החקירה זיהה כי עוקבים אחריו ופנה ישירות לעוקבים או למשטרה במטרה להפסיק את המעקב, יהיה החוק לצידו ובכוחו יהיה להפסיק את המעקב תחת הטענה שאקט זה מטריד אותו.

מעקבים ובגידות

אנחנו מקבלים באופן יומי שיחות מבני זוג שחושדים שבן/בת הזוג בוגדים, לרוב לפני השיחה איתנו הם יהיו אופטימים מידי לגבי היכולות של משרד החקירות לעזור להם, אולי אלו סרטי הטלוויזיה ואולי זאת פשוט אי ידיעת החוק. בכל מקרה, חשוב לי להבהיר את העניין, אין כאן עלילה של סרטי בונד ודברים שאולי נראים קלים לביצוע כגון השתלת מכשיר מעקב על רכב או פריצה לטלפון וקדומה אינם חוקיים! בתיקי אישות כאשר רוצים לחשוף בגידה באופן שההוכחה תהיה קבילה בבית המשפט יש צורך להיזהר ולעבוד בצורה חוקית, מה שבעיקרון משאיר אותנו עם מעקבים אשר מבוצעים כהלכה וחקירות דיבוב במקרים היותר קשים.

חוקר פרטי מעקבים בגידה

כמה עולה מעקב - מחירון מעקבים ואיתורים 2024

כאשר מדברים על מעקב מקצועי יש לקחת בחשבון שאף פעם לא יהיה מעורב בסיפור רק עוקב אחד, במינימום היציאה למעקב הינה עם צמד חוקרים ובמקרים מורכבים יותר נצטרך כבר שלושה ואף יותר. לרוב המעקב הסטנדרטי אצלנו יכלול שני כלי רכב (אופנוע ומכונית). עלות המעקב תהיה עבור שעות עבודת החוקרים ועלות הנסועה (כמות הקילומטרים שיעברו).

מחירון מעקבים ואיתורים

באילו כלים וציוד משתמשים לצורך מעקב

משקפת – אומנם אנחנו לא מסתובבים עם זכוכית מגדלת בכיס אבל משקפת טוב היא בהחלט כלי חשוב.
מצלמת וידאו – בסופו של יום שעות רבות של מעקב יכולת להתנקז לכמה שניות של אקט כלשהו, כזה שלא משאיר מקום לספק, לכן על ציוד ההסרטה שלנו לא חסכנו וכל העוקבים שלנו מצוידים עם מצלמות וידאו בשווי עשרות אלפי שקלים.
רחפן – כלי שימושי המתאים למשימות מסוימות ונמצא בארגז הכלים שלנו
מכשיר מעקב – אם תהיתם לגבי שימוש במכשירי GPS אז נבהיר שהצמדת מכשיר מעקב אינה חוקית אלה אם מדובר על רכבו של מזמין המעקב שבמקרה נמצא בשימוש על ידי אובייקט החקירה (מה לעשות שלפעמים רכבים מתקלקלים, סמיילי קורץ)
כלי רכב – באחזקנו רכבים מכל הסוגים כולל ג'יפים לשימוש בשטח, מכוניות סטנדרטיות ורכבים דו גלגלים.
תחפושות – ישנם מקרים שנרצה להיטמע בסביבה ולשבת ברכב לא אופציה, אבל להיות עובד בזק יכול להתאים בול, רק הבעיה שלבוש עם הכיתוב בזק אינו חוקי מכיוון שמדובר על התחזות, לעומת זאת לבוש עם הכיתוב כזק או בזה חוקי לחלוטין.
מצלמות נסתרות – במקרים מסוימים נרצה להשיג מידע מאזור סטטי בין אם כחלק מהכנה למעקב או כמטרה המרכזית במצבים כאלה ביכולתנו להתקין ציוד צילום סמוי ולצפות בנעשה מרחוק.

שלבי התהליך

נתחיל משיחה קצרה בה תספרו לנו על המקרה שמטריד אותכם לאחר שנקבל את הפרטים הכללים נשלח לכם שאלון בו תפרטו לנו על הפרטים היבשים אודות אובייקט (כתובת, סוג רכב, מקום עבודה, תחביבים וקדומה) לאחר שקיבלנו את כל הפרטים ובחרנו את המועדים המתאימים ליציאה למעקב אפשר לצאת לדרך. את העדכונים אודות הנעשה תקבלו באופן שוטף ובסיומו של התהליך מלבד משיחה מאיתנו נעביר אליכם דו"ח מקצועי ואת כל החומרים שנאספו, כמובן שהכל בעל תוקף משפטי.

ביצוע המעקב בפועל

את המעקב נבצע מנקודת הגישה הכי נוחה/צפוייה שיש לנו על האובייקט, לרוב זה יהיה מקום מגוריו או מקום עבודתו.
בכדי לא לבזבז את תקציב הלקוח לחינם אנחנו נעשו את כל המאמצים בכדי להתמקם בנקודת ההתחלה בשעה שהכי קרובה לשעה שהאובייקט יתחיל את תזוזתו. אל המעקב נגיע תמיד במינימום עם שני כלי רכב (לרוב אופנוע ומכונית), נסיון העבודה הרב שלנו הכין אותנו לכל מיני סיטואציות קיצון והסיכוי שנחשף או שנאבד את האובייקט נמוכים מאוד. ישנם עוד מספר סוגים של מעקבים ותצפיות אותם נבצע בהתאם לצורכי הלקוח, כגון:
צילום סמוי במבנה (בית, משרד), צילום סמוי בשטחים ציבוריים בעזרת מצלמות מוסלקות מראש או בעזרת מצלמות בעלות יכולות צילום ממרחקים גדולים ורחפנים.

דילוג לתוכן